maanantai 11. helmikuuta 2013

maanantai


Kun lapselta tulee yöllä nenästä verta eikä se edes herää siihen on sen sänky, yöpaita ja se itse aamulla kuin isommankin taistelun jäljiltä. Onneksi mä satuin heräämään ennen sitä koska sillä paniikilla ei olis ollut mitään rajaa jos mä en olis ollut siinä jo passissa valmiina pelastamaan, pyyhkimään ja pesemään. Laitoin M:n opettajalle vielä tekstarinkin, jotta sielläkin tiedetään mistä on kyse kun M kolmen minuutin välein tarkistaa ettei sen nenästä tule verta.

Pojat tappelee ja kiukkuaa taukoamatta. Selkeästi maanantai, myös niillä. Joku sanoi et se oli päivän aikana toiminut lastensa erotuomarina kuusi kertaa. Mä olin päässyt siihen kuuteen jo ennen kuin kello oli kahdeksan – aamulla. Tää nyt on vaan niitä päiviä kuin ihan kaikesta saadaan aikaan riita ja sit huudetaan ja itketään ja kiljutaan.

Mä oon edelleen onnellisesti yöpaidassa. Juon kahvia ja syön tuoretta leipää juustolla ja maksamakkaralla. Sen jälkeen kun aloin leipomaan leivän itse ei kaupan leipä ole kelvannut enää kenellekään... tai M:hän nyt lopetti leivän syömisen kokonaan kun se maistuu kalalta. Pitäis pukea. Kohta tulee Kummitäti T ja Kummilapsi. Sit mennään Taideopelle kun mä oon lauantaina sen sijainen.

Huomenna on M:n koulussa bileet. Sitä varten oon luvannut leipoa vaaleanpunaisia keksejä ja M:n pitää saada noi korttivirityksensä tehtyä.

Tästä tulee kiireinen päivä.


1 kommentti:

  1. on niin ihanan näköinen leipä! Mun leivistä ei koskaan tule noin kauniita.

    VastaaPoista

Kokeillaan miten tää kommentointi sujuu näin... Kerro mitä mietit. Jos et halua rekisteröityä, olet tervetullut laittamaan mulle sähköpostia tahdonasiat@gmail.com, tai kommentoimaan Facebookin kautta.